fbpx

תוכן עניינים

מערכת סולארית לגג פרטי האם כדאי?

מערכות סולאריות הפכו בשנים האחרונות לאטרקטיביות עבור בנייני מגורים, אך במיוחד הן הפכו אטרקטיביות עבור בתים פרטיים אשר מחזיקים בשטח גג נרחב המאפשר התקנת לוחות סולאריים רבים אשר יהיו משופעים בטכנולוגיה אשר תקלוט את קרני השמש ותהפוך אותה לאנרגיה זמינה אשר תספק זרם חשמלי בהיקף נרחב שיספק מענה ראוי לכלל מכשירי החשמל בבית וללא צורך כלל בשימוש בחשמל המסופק באמצעות חברת החשמל.

בתים פרטיים, לרוב משופעים במערכות ומכשירים הפועלים באמצעות זרם חשמלי ומובילים לכך, שצריכת החשמל הינה גבוהה מהממוצע ומובילה להוצאות חודשיות גבוהות. מערכת סולארית למעשה משנה את כל הרגלי צריכת החשמל בבית ומנצלת באופן מושלם את משאבי הטבע, לצורכי הפקת חשמל נקי וללא מזהמים, כך שמצד אחד ישנו תועלת כלכלית עבור בתים פרטיים המשתמשים במערכות סולאריות להפקת חשמל ומצד שני, ישנה שמירה על איכות הסביבה ומניעת הפקת והפצת מזהמים אל חלל האוויר אשר ישפיעו על החור באוזון ועל המאבק בהתחממות כדור הארץ.

כדאיות בעלות ההתקנה של מערכת סולארית לגג פרטי

התקנת מערכת סולארית ביתית לגג פרטי, הינה פעולה הכרוכה בעלויות כספיות אשר יכולות להסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים, תלוי בגודל הגג ובכמות הקולטים, אותם מעוניינים להניח על הגג. אמנם בטווח הקצר, עושה רושם שמדובר בהוצאה כספית דיי גבוהה, אך מדובר על רכישה אשר תחזיר את עלות ההשקעה בה, מאוד מהר כצואה מהחיסכון המרשים בצריכת החשמל אותו המערכת מביאה באופן מידי.

בשנים הראשונות בשימוש במערכות סולאריות לגג פרטי , תוכלו כמובן להרגיש בחיסכון הכלכלי אשר יפקוד את ביתכם ולמעשה יתווה עבורכם מציאות חדשה של שימוש בחשמל המופק באמצעות אנרגיה סולארית הנאגרת בקרני השמש ובאמצעות מערכות סלולאריות העתירות טכנולוגיה ויודעות להפוך את האנרגיה הנאגרת לכדי מצבורי חשמל זמינים לכל מטרה.

תחזוקה פשוטה של מערכת סולארית לגג פרטי

מערכות סולאריות לגג פרטי אשר נמצאות על גג הבית, אינן מצריכות תחזוקה מורכבת וזאת משום שהן בנויות באופן כזה אשר מונע כל צורך בהגעה אליהן, אלא אם מדובר במקרים מסוימים בהם נדרש להחליף חלקים או לבצע ניקוי למערכת. הלוחות הסולאריים אשר מונחים על גבי גג הבית, אינם דורשים תחזוקה על בסיס קבוע אלא מידי כמה חודשים, יש לנקות אותם משאריות של לכלוך ואבק אשר הצטברו על גבי הלוחות ומונעים מקרני השמש להיקלט בצורה מושלמת על גבי הלוחות הסולאריים וכך תהליך הפקת החשמל נחלש והופך לפחות אפקטיבי. תהליך ניקוי הלוחות הסולאריים, הינו תהליך מאוד פשוט ואינו דורש שימוש בכלים מיוחדים אלא מספיק לשפוך מים על גבי הלוחות והם מתנקים בצורה מהירה ומושלמת.

ישנים מצבים בהם נדרש לבצע תיקון משמעותי בלוחות הסולאריים וזאת כתוצאה מעצמים אשר פוגעים בלוחות ויוצרים נזקים הדורשים תיקון מידי והחזרת הלוחות לפעולה באופן מידי. הלוחות הסולאריים בנויים באופן כזה אשר מאפשר החלפת ותיקון חלקים בצורה מהירה ובטוחה, ללא שום קושי מיוחד. אחת לכמה שנים, יש לבצע טיפול יסודי למערכת, על מנת למנוע היווצרות בלאי על גבי הפאנלים הסולאריים.

תפעול קל ואפקטיבי של מערכות סולאריות ביתיות

אחד היתרונות במערכות סולאריים בבתים פרטיים, הוא בכך שהם מאפשרים תפעול מהיר ונוח של המערכות הסולאריות הנמצאות על גג, הישר מתוך הבית וללא צורך בהגעה לגג הבית. בתוך שטח הבית, ישנה מערכת לתפעול הלוחות הסולאריים בגג ושל המערכת הסולארית כולה. מדובר על מערכת שליטה ובקרה אשר מונעת את הצורה בהגעה אל הלוחות הסולאריים בזמן תקלה ומאפשרת טיפול קל ונוח מתוך הבית ולמעשה מדובר על מנגנון בטיחות המונע להגיע לגג ושומר על בטיחות המשתמשים.

רוצים לדעת עוד על כמה כסף הגג שלכם יכול לייצר בשנה?

× פנו לנציג