fbpx

תוכן עניינים

אנרגיה סולארית ביתית – האם זאת השקעה משתלמת?

הפופולאריות של אנרגיה סולארית ביתית גדלה מאוד בשנים האחרונות, מפני שהיא מביאה איתה מגוון רחב של יתרונות. הסיבה שהיא לא קיימת ביותר בתים כיום בישראל, היא הקושי שבשינוי, הצורך להיות אקטיביים, וגם חוסר ידע. עם זאת, יותר ויותר בעלי בתים מבינים את היתרונות של התקנת מערכת סולארית בנכס שלהם. בנוסף להשפעה הסביבתית החיובית שלה, מערכת סולארית ביתית מגיעה עם מספר יתרונות כלכליים. הרבה אנשים שואלים את עצמם לגבי אנרגיה סולארית ביתית – האם זאת השקעה משתלמת? ובכן, התשובה הקצרה היא כמובן כן. כעת, זה הזמן לפרט.

להפחית את חשבון החשמל והעלויות בהתקנת מערכת סולארית ביתית

היתרון הכספי המשמעותי ביותר בהתקנת מערכת אנרגיה סולארית ביתית הוא הפוטנציאל להפחתת חשבונות החשמל. פאנלים סולאריים מייצרים חשמל מקרני השמש. למעשה, אנשים מייצרים חשמל בצורה טבעית ומפחיתים את התלות שלהם בחברת החשמל. עם מערכת סולארית ביתית, אפשר לייצר מספיק חשמל כדי להפעיל את הבית במלואו או לפחות לקזז חלק ניכר מצריכת החשמל שלכם. פעילות המערכת יכולה לייצר חיסכון משמעותי בחשבונות החשמל החודשיים של הנכס, במיוחד בחודשי הקיץ, שבהם צריכת החשמל נוטה להיות גבוהה יותר.

החזרים מחברת החשמל בשל התקנת מערכת סולארית

בישראל, חברת החשמל מציעה לאנשים המייצרים אנרגיה סולארית ביתית מדידת נטו. המדידה מאפשרת לבעלי בתים לקבל זיכויים על חשבונות החשמל שלהם עבור חשמל עודף שהמערכת הסולארית שלהם מייצרת ומזינה בחזרה לרשת של חברת החשמל. לאחר מכן ניתן להשתמש בזיכויים אלה כדי לקזז את חשבונות החשמל העתידיים, כאשר המערכת הסולארית אינה מייצרת מספיק חשמל כדי לענות על הביקוש של הבית. עם מדידת נטו, בעלי בתים יכולים להרוויח כסף בחזרה מספק השירות שלהם, וכתוצאה מכך לחסכון נוסף בחשבונות החשמל שלהם. בנוסף, יש לציין כי המדינה גם מציעה תמריצי מס שונים, שמתמרצים אנשים להתקין את המערכת הראשונית, ולקזז את העלויות בהמשך.

עליית ערך הנכס עם התקנת מערכת אנרגיה סולארית ביתית

חשוב לציין כי התקנת מערכת סולארית ביתית יכולה גם להעלות את ערך הנכס בעיני קונים פוטנציאליים. רוכשי דירות מתעניינים יותר ויותר בנכסים המגיעים עם מערכות סולאריות בגלל החיסכון הפוטנציאלי בעלויות בחשבונות החשמל, לבטח כאשר מדובר בדירות להשכרה. בשנים האחרונות, ידוע עליית הערך של בתים עם מערכות סולאריות היא גדולה יותר מאשר נכסים דומים, ללא מערכת סולארית. עליית הערך הזו יכולה לסייע בקיזוז העלות הראשונית של התקנת מערכת סולארית ולספק החזר על ההשקעה לאורך זמן.

. עלויות תחזוקה נמוכות של מערכת סאנרגיה סולארית ביתית

בסופו של דבר, חשוב לזכור כי למערכת סולארית ביתית יש עלויות תחזוקה נמוכות. פאנלים סולאריים עמידים ויכולים להחזיק מעמד עד 25 שנים או יותר. רוב המערכות הסולאריות דורשות תחזוקה מועטה מעבר לניקוי מזדמן, ובנוסף, אין למערכת עלויות דלק או הוצאות שוטפות הקשורות לייצור חשמל מפאנלים סולאריים. המשמעות היא שהחיסכון בעלויות בחשבונות החשמל יכול להימשך שנים רבות עם עלויות תחזוקה מינימליות.

מגוון רחב של יתרונות של התקנת מערכת אנרגיה סולארית ביתית

כאמור, מערכת סולארית ביתית מגיעה עם מספר יתרונות כלכליים מובהקים שיכולים להיטיב עם כל אחד, לבטח בעלי נכסים פרטיים, וגם אנשים שמתפעלים עסקים מהבית. זה כולל חשבונות חשמל מופחתים, החזרים מחברת החשמל, וכן עליית ערך הבית, תמריצי מס מהמדינה וכמובן, עלויות תחזוקה נמוכות לאורך השנים. התקנת מערכת סולארית בבית שלכם יכולה לספק החזר משמעותי על ההשקעה לאורך זמן ובנוסף, לעזור לכם להפחית את הזיהום הסביבתי שהבית מייצר. המערכת היא כמובן ירוקה ונקייה יותר, ומומלצת

לשימוש על ידי כל בר דעת. המערכות הסולאריות הביתיות מציעות אין ספור יתרונות, וקרוב היום בו הם ישלטו בשוק הישראלי.

רוצים לדעת עוד על כמה כסף הגג שלכם יכול לייצר בשנה?

× פנו לנציג