fbpx
החזר השקעה פאנלים סולאריים

תוכן עניינים

האם כדאי להתקין מערכת סולארית ביתית

ההתקנה של מערכת סולארית ביתית היא נושא מעניין מאוד שצובר תאוצה בשנים האחרונות לאור ההתפתחות של המערכות האלו. לפני שמתקינים את המערכת, חשוב מאוד להבין את כל מה שצריך בנושא, החל מההיתכנות, דרך יתרונות וחסרונות, ועד לערך הנוסף שמקבלים בהתקנת מערכת סולארית ביתית.

 

יתרונות רבים של מערכת סולארית ביתית

למערכת הסולארית הביתית יש יתרונות רבים שכדאי מאוד להכיר. ראשית, השימוש באנרגית השמש היא מקור חשמל ירוק ותמידי, שלא משאיר פסולת או פליטות פחמן. לכן, בשימוש במערכת סולארית ניתן להפחית את הזיהום הסביבתי ולתרום להקטנת הגורם האנושי בשינויי האקלים. בנוסף, התקנת מערכת סולארית ביתית יכולה לסייע בהפחתת חשבונות החשמל, במה שמאפשר חסכון כספי עם הזמן. הקטנת ההוצאות החשמל מתרחשת כאשר מייצרים חשמל באופן עצמאי ואף עובדים בשיתוף עם חברת החשמל, מוכרים לה עודפי חשמל ומקבלים החזרים או תשלום על כך.

ערך הולך ועולה של מערכת סולארית ביתית

כמו כן, עם התקדמות הטכנולוגיה, עלויות ההתקנה של מערכת סולארית ביתית ירדו וכמות האנרגיה הניתנת לייצור עלתה, כך שהערך שמקבלים מהתקנת המערכת בבית היא הרבה יותר גדולה. התחרות בין החברות המייצרות מערכות סולאריות תרמה להורדת המחירים ולשיפור היכולת הייצור של המערכת לאורך זמן. כמו כן, בישראל גם מעניקים מענקים, הטבות וכמובן מקדמים את השימוש באנרגיות מתחדשות, מה שיכול להפוך את ההשקעה לידידותית יותר לכיס, למרות ההוצאה הגדולה בהתחלה.

חסרונות יחסיים של מערכת סולארית ביתית

מאידך, ישנם חסרונות כשמדובר בהתקנת מערכת סולארית. בעיקרון, הזמינות המלאה של השמש אינה תמיד ואינה ניתנת לשליטה, מה שיכול לגרום להפסקות ביצור החשמל בימי גשם או בלילות. עם זאת, ברוב המקרים, יש אפשרות לייצר עודפים ולהשתמש בהם כאשר אין שמש. עם זאת, נדרשות מערכות אחסון חשמל, אשר עלולות להיות יקרות ולגרום לירידה ברווחיות ההשקעה. כמו כן, תהליך הייצור וההפצה של פאנלים סולאריים עשוי להוות עומס על הסביבה ולהניב פליטות פחמן, אם כי במידה קטנה במיוחד. בנוסף, התקנת מערכת סולארית ביתית דורשת מקום פנוי בגג הבית או בגובה סביר בגינה, מה שאינו תמיד אפשרי בכל נכס. יתרונות החסכון בהוצאות עשויים להימנע אם אין כמות מספקת של שמש שמאפשרת ייצור מספיק של חשמל.

בחירה ידידותית ונכונה של מערכת סולארית ביתית

בסופו של דבר, התקנת מערכת סולארית ביתית היא בחירה נכונה וידידותית לסביבה עבור הרבה מאוד אנשים. אם יש גג פנוי ויכולת תקציבית להשקיע בהתקנה ובאחסון, המערכת יכולה להוריד את עלות החשמל בצורה משמעותית ובמקביל, לתרום לקידום דרך הפתרונות הירוקים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יתרונות נוספים יכולים אפילו לצוץ בעתיד הקרוב. עם זאת, זוהי החלטה משמעותית עם השלכות כלכליות גדולות, כך שהיא צריכה להילקח בכובד ראש ובהתייעצות עם אנשי מקצוע איכותיים, שיוכלו להגיע למסקנות אובייקטיביות ולספק את הפתרון המתאים ביותר לצרכי הבית ולתנאים הסביבתיים שלו.

רוצים לדעת עוד על כמה כסף הגג שלכם יכול לייצר בשנה?

× פנו לנציג